Selamat datang ke blog MR.JOE92.blogspot.com

Isnin, 19 Mei 2014

Pasar Minggu Kunak

Assalamualaikum...posting kali ni berkaitan tentang pasar minggu kunak. Sebelum tu bagi yang tidak faham maksud perkataan pasar minggu mari sini saya jelaskan.. Pasar Minggu ni perkataan pasar dia Negeri Sabah ni dalam erti kata lain pasar minggu ni adalah Pasar Tamu hujung minggu(Ahad). ok.. Kunak pula adalah salah satu daerah kecil yang terdapat di negeri Sabah ini ia terletak di kordinat  4°41′0″N 118°15′0″E yang bernama DAERAH KUNAK, daerah ini terletak di pantai timur Sabah seperti yang saya lampirkan dibawah nanti.. Bah kembali ke tajuk Utama..hehe. Pasar Minggu Kunak ni sebenarnya tiada juga la yang spesialnya, sama juga dengan pasar minggu yang lain cumaaa pasar minggu Kunak ni terkenal dengan Bundle murah-murahnya.. kalau kamu pandai tawar menawar konfem boleh dapat murah..Pasar Minggu Kunak ni terletak di Jalan Kg. Jaya Baru yang bermula seawal pukul 2 pagi sehinggalah pukul 1-2 petang.. pasar ni tiada waktu petang, macam-macam jualan yang ada dijual disini..dari kuih-kuih ke makanan berat, dari makanan yang belum dimasak sehingga yang sudah dimasak, dari kain baju sehingga ke tudung, dari barang kelengkapan diri sehingga aksesori dapur dan alat pertukangan, dari barang motor ke barang kereta.. Pokoknya orang bilang serba ada di pasar ni, tinggal kita pilih saja gerai yang mana satu kita mahu belanja..jadi saya syorkan kamu kalau mahu rasakan sendiri pengalaman Pasar Minggu di Kunak ni jangan la segan2 datang ke Kunak ni.. jika tidak tahu hubungi saja saya, saya boleh bantu..hehe.

ok...posting kali ini berakhir disini, ada masa saya cerita pasal Pasar Rabu pulak..Assalamualaikum.

*maaf gambar tidak banyak... Update akan datang nanti aku tambah lagi..

daerah Kunak jika dilihat dalam peta
gambar ikhsan Google

warga pekan kunak yang sibuk membeli belah dan tawar menawar
ikan segar yang dijual dengan harga berpatutan
buah-buahan segar 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mr.Joe92.blogspot.com © All Rights Reserved
Powered by Mohd Johari find me on Facebook